Thursday, September 6, 2012

Perjalanan

Salam.

Sudah lama xbertandang kat blog ni. Apetah lg melawat blog org. (blogwalking).
Sekali sekala mmg rindu jgk blogging. Xbleh nak gigih sgt sebab xde peluang nk online sgt.
Sedar x sedar da hampir 5 tahun dlm dunia blog. Walaupun dlm tempoh tu mmg ade pasang surut. Kejap gigih update, kejap sunyi. Hehe. Xpelah korang yg gigih tu teruskn lah. 

Dalam masa sama da 25 tahun sy hidup kt dunia ni. Mcm2 da lalui walaupon mungkin xsemua tp da byk jgk. Suku abad. Dari kecik, ke sekolah dan masuk ke dunia universiti. Sampai lah kerja. Dari berbasikal ke bermotosikal, dan sampai ke memandu. Hampir semua ke kemuncak kn. Takde rasa nak bawak helikopter ke kapal terbang kan. Hehe. Satu lg mungkin dari bujang ke berkahwin n berkeluarga. (senyum sampai pipi. Heeee). Sentiasa doa semua harapan dan impian tu tercapai. Doakan utk sy ye.

Memang ade ramai jgk rakan2 kenalan yg da berkahwin. Yg dah ade calon tu pon boleh nampak. Mungkin satu tahap, ramai yg sampai menimang cahaya mata jgk. Seronok kan. Tengok org lain happy. Itulah nikmat hidup yg Allah berikan kt dunia ni. Dlm pada tu, yg terkandas dan terleka pon ade. Mungkin sbb pengaruh org atau hasutan syaitan yg sentiasa ingin menyesatkan kita. Masa kecik kita diberikan didikan agama dan ilmu yg sepatutnya. Xkira sedikit atau byk ia tetap ada. Paling penting kita yg buat pilihan yg baik atau buruk.

Kadang2 kita cuma tgk dlm drama atau lakonan, tp kini mmg kita boleh perasan mmg ia wujud dlm yg nyata. Baru ku tahu. Mungkin kita sendiri lalui kan. Kalau yg xbaik hrp jadi teladan n pengajaran utk kita berubah jgk. Mcm2 kan, nak pulak dunia pon hampir ke kemuncak bila masuk akhir zaman. Erm. Harap kita bersedia utk hadapi dunia dan akhirat jgk yg kekal.

Berbalik pd diri sy semula. Nak selitkan kisah hati sy. Hampir dua tahun dah. Bila kita kenal sesorg tu tak bererti kita kenal dia sepenuhnya kan. Sentiasa terus ingin mengenali n belajar lebih tentang dirinya. Dlm tempoh tu tentu ade yg berubah dan hrp ia ke arah kebaikan n lebih baik. Paling penting cinta tu makin matang kn. huhu. Org kata cinta lepas kawen lg sesuatu ye. So...hehe

Saya pon tatau ape yg sy taip panjang2. Tp tiba2 rasa nk taip. Huhu.
Mlm ni rasa nyaman kan.



*awk cpt sembuh k. Mkn ubt bila perlu.

2 comments:

u_know_who said...

Thanks sebab sentiasa ada, sentiasa ambil tahu, sentiasa ambil berat.

Tentang kawan2 tu, sabarlah. Jodoh mereka diawalkan, rezeki mereka diberi. Sabar menunggu jodoh dan rezeki awak yang dah ditentukan Allah, di mana, bila, dengan siapa. Yakin..itu bukan kita yang tentukan :)

Menghampiri tahun ke 2, tp rasa semuanya masih baru.

Happy 2nd anniversary..in advance.. lysm

p/s : u know who.

Shafie Mustaffa said...

Insyaallah. Dgn izinNya. Sentiasa sbr menanti.

Happy 2nd annivsry too luv.

P.s.i.l.y <3